Frames, Green, Rustle and Sweet Tea

Weekly Photo Challenge: Light

I admit that I missed the previous challenge last week, not because I didn’t have any photo, but I was just simply busy occupied by a writing competition, and thus I forgot it!πŸ˜†

This week photo challenge’s theme is LIGHT!

A Little Light, A Big Help

 

This photo was taken last evening, when my village got no power. It took about 2 hours started at 7 pm. My little brother and his friend had a homework to do which embroiled them into a such a studying in the dark.

Most of houses in Indonesia, esp. in village must have kerosene lamp as substitute of light whenever the power have been cut for awhile. It’s surely annoying, but as you see, it couldn’t discourage students, e.g. my brother to keep studying.

Simply touchy for me wondering how hard people a long-long time ago lived without electricity. Utterly miserable for everyone, for students as well, but no reason to stop studying. As long as they have light, however weak it is, it would become a really big help, and they shouldn’t ever give up to such a situation.

Should be a gratitude having nice light like now, isn’t it?Β πŸ™‚

Happy Blogging!

38 responses

  1. kereeeeeeenn mas prim!
    iya yah, apalagi kalo di daerah2 terpencil, kebanyakan anak2 yg ngerjain tugas sekolah hanya bermodalkan lilin untuk penerangannya. beda sm yg di kota besar, yg banyak lampu menemani *tsaaaahhh

    7 April 2011 at 8:01 PM

    • Iya…itu lha… kita patut bersyukur…πŸ™‚

      8 April 2011 at 6:47 AM

  2. As ussual …
    Ini “prima” banget …
    I like it

    salam saya Prim

    7 April 2011 at 8:33 PM

  3. r10

    hasilnya bagus… kameranya canggihπŸ˜€

    7 April 2011 at 8:35 PM

    • weleh2… kameraku low entry lho…hihiihhihiih

      8 April 2011 at 6:45 AM

  4. yg pinter tukang fotonya yahehehe.

    7 April 2011 at 9:29 PM

    • Thanks mbak…πŸ™‚

      8 April 2011 at 6:43 AM

  5. Admirable students!!! BravoπŸ˜‰ Nice photo and doubly nice for the subject β™₯

    7 April 2011 at 10:13 PM

    • Thank for liking!

      8 April 2011 at 6:43 AM

  6. Hi bro prima. pretty cool picture. It remain me my childhood when I was in pekanbaru. Electrical so horrible, every day we need to light on candle (coz emergency light not really famous at that moment, hihi). Nice pic and nice post.

    8 April 2011 at 2:05 AM

    • weleh2… jadi inget laskar pelangi… *bahasanya melayu2 gt kan ya mas?πŸ˜›

      8 April 2011 at 6:40 AM

  7. yeah….we should…nice topic….and nice angle….πŸ™‚

    8 April 2011 at 2:32 AM

  8. whaaa keyen keyen banget pim….

    adekmu kok keliatan ‘sehat’ tenan yo…

    8 April 2011 at 7:58 AM

  9. riez

    Foto nan cantik…susah juga ya klo belajar penerangannya kaya gtu,mata lama2 bisa rusak

    8 April 2011 at 8:16 AM

  10. 'Ne

    keren potonya mas PrimπŸ™‚

    oya themenya juga bagus nih *maklum saya cinta banget ma hitam dan abu-abuπŸ˜† jadi enak di sini gak silau hehe..

    8 April 2011 at 9:12 AM

    • mantep kan? heheheheh

      9 April 2011 at 7:45 PM

  11. bagus Mas fotonya,,
    tema barunya jg keren,serba abu-abu.. i like it,,πŸ˜€

    8 April 2011 at 10:27 AM

    • Thanks ya mas… ^^ *masih belajar juga kok

      9 April 2011 at 7:45 PM

  12. Untuk itulah sob. kita patut bersyukur dengan apa yang kita punya saat… tetapi sepertinya sedikit orang yang bisa bersyukur.. syukur-syukur udah ada 450 watt itu aja masih ngomel-ngomel aja… padahal masih banyak yang tidak mendapatkan penerangan.

    8 April 2011 at 11:03 AM

  13. Keren low lightnya …

    bravo Prima ….

    8 April 2011 at 11:42 AM

  14. ehhh ternyata baru pindah rumah yachh…nasi tumpengnya masih ada gak? heheh…

    kalo mati lampu pake solar cell dong….kantorku jualan itu tuchh….untuk di daerah terpencil yang ngga terjangkau listrik PLN…tapi mihil hehhehe…..

    fotonya kereeen banget…duh jadi pengen bisa motret seperti ini nech….

    8 April 2011 at 12:02 PM

  15. Setahun jumialely [dot] com, dengan penuh penghargaan saya ucapkan Terima Kasih karena sahabat sudah pernah Menorehkan jejak cinta di rumah maya saya. I love You

    8 April 2011 at 12:52 PM

  16. keren. Bener2 punya banyak kebolehan nih mas.. *jempolπŸ™‚

    8 April 2011 at 4:24 PM

  17. Pingback: Meriahkan pesta ulang tahun bersama GarudaFood - Vulkanisir Info

  18. Tulisan yang bagus, lebih lebih potonya.
    Semoga kekurangan sarana tidak membuat adik adik kita kurang bersemangat untuk belajar ya.

    Salam.. .

    8 April 2011 at 9:22 PM

    • thanks mas mood… iya, untungnya gak lama mati lampunya…

      9 April 2011 at 7:39 PM

  19. jadi ingat tempo doeloe waktu belum ada listrik

    8 April 2011 at 9:47 PM

  20. kuwi yen neng ndesoku jenengane teplok. *perlu ditranslet ga ya?*

    keren fotonya.

    8 April 2011 at 10:03 PM

    • aku ngerti kok mbak… heheheheh…

      9 April 2011 at 7:37 PM

  21. itu danang ya……
    nah itu danang belajar..
    lo fitnah dia tuch..
    kemarin bilang danang males..πŸ˜€πŸ˜€ :

    8 April 2011 at 10:55 PM

    • πŸ˜€ sekarang luamyan put, mau ujian kan… (- -‘)

      9 April 2011 at 7:37 PM

  22. Mas Prim aku ajari po’o cara mengintip yang benar.. uapik puol wis potone

    9 April 2011 at 11:46 AM

    • gampang mas, yang penting tangan jangan gerak… hehehehe

      9 April 2011 at 7:36 PM

  23. ane pernah ngalamin adegan ituh…jaman kegelapan

    4 May 2011 at 10:18 AM

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s